.........................................~~~~~~~~~~~~xoxoxoxox~~~~~~~~~~~~......................................


Daisypath Anniversary tickers


Ceritera Cinta
  Monday, February 23, 2009

Last nite i went to Istana Budaya. Tengok PGL The Musical Season III with my fiance. Hermm... Actually that was my first time tengok theatre. Dah lah last nite tu smpai-sampai je tgk semua org pakai lawa-lawa je, nite-gown la, formal attire type.. Aku ni yang pakai funky dress and legging jer. Tapi sayang aku tu cakap ok je sebab bukan aku pakai selipar jepun pun nak masuk situ. Baru aku tau kalu kt luar-luar, i mean kat negara omputeh tu mmg diorang dah jadi trend diorang kalu nak pegi tengok theatre ke or show apa-apa. Smart attire.

Okay, berbalik pada the theatre, aku rasa even ini 1st theatre yang aku tengok, tapi aku really enjoy with the show. Aku suka bila tengok semua pelakon pun enjoy and menghayati watak masing-masing. Aku suka Tiara, memang best tengok semua gerak geri dia. Aku nampak dia macam the real Puteri Gunung Ledang dah merasuk dalam badan dia. Bayan tu pun aku suka, cuma lagi bagus kalau dia tu betul-betul tua sikit. Ye la, biar ada variation dalam peringkat umur pelakon-pelakon tu. Baru lagi mantap and special. Hehehe..cakap memang senang, kot memang susah nak cari pelakon yg tua-tua and sesuai dengan watak mengikut umur kot. Takpe, anyway memang bagus cara dia menghayati watak org tua jawa tu. hehehe..meremang gak bulu roma bila dengar dia bagi jampi serapah. Suara dia tu buat aku rasa betul macam mantera yang penah aku dengar kat Bali dulu...

Hang Tuah plak, Stephen Rahman agak mantap gak. Cuma puas gak aku try nak masukkan and bayangkan dia dlm cerita sebenar. Ye lah, before ni terbayang wajah yang kemelayuan bila dikaitkan dengan Hang Tuah. Tapi kali ni tgk cam Hang Tuah tu bdarah campuran rupanya..hehehe... Aku tak sangkal Stephen Rahman punya lakonan ni memang bagus banget. Suara dia memang buat aku rasa kagum. Memang best sangat kot suara dia..Mantap beb!!

Yang paling kelakar bila tengok Sultan Mahmud ( Adlin Aman Ramli) menari broadway Malay version. Memang la kelakar kan, elok-elok kita duk tengok sambil bayangkan keadaan sebenar zaman dulu kala, tetiba ade plak tarian and nyanyian broadway camtu.

AC Mizal tu pun bagus memegang watak Gusti Adipati Handaya Ningrat. Dapat tengok dia punya kegarangan tu, dengan suara yang lantang abis.

Part yang paling ramai orang suka and bertepuk tangan bila part adengan magis. part bila Puteri hilang di sebalik kain Bayan, part Bayan mati dan terus ghaib, Bunga yang terapung.. Aku pun tak tau bende tu semua betul-betul magic or ape. tapi memang bagus sebab ia mewujukan keistimewaan dan kelainan, biarlah menjadi misteri di kalangan penonton.

Aku mula fikirkan yang bukan senang mau jadi pelakon musical theatre camni . Nak kena pandai berlakon dengan menghayati watak, menari, menyanyi. Bravo untuk semua yang terlibat. Semua memang best. So, it was really good experience for me. Nanti aku nak banyakkan tengok broadway show and theatre. Harap-harap Malaysia dapat produce lagi banyak theatre yang seperti ini atau jauh lagi baik dari ini. Tahniah untuk

Labels: ,







~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~





<--Newer Posts | Older Posts-->