.........................................~~~~~~~~~~~~xoxoxoxox~~~~~~~~~~~~......................................


Daisypath Anniversary tickers


TGV : Be Careful!!!
  Thursday, January 21, 2010

Sengaja atau tidak!!!!!!


Me and Mr. Rush memang kaki wayang. Pendapat kitorang, kalau tengok DVD kat rumah tak se'best tengok kat wayang. So, memang kalau ada movie yang best-best baru kuar, aku and Mr.Rush sure tak miss pegi cinema.
Kat KL ni cinema yang biasa kitorang pegi, TGV and GSC. yang lain-lain tu jarang la sangat. And tempat paling kerap kitorang pegi adalah first, KLCC (TGV) sebab dekat dengan rumah , Times Square (GSC) and Pavillion (GSC). And pasal tiket plak kitorang memang suka buat e-payment ticketing berbanding nak pegi beli kat counter. Senang beb, tak payah beratur. Apa yang perlu, hanyalah credit card.. pastu online, pilih seat and DONE. Memang senang and tak payah terlepas booking or kalau masa malas nak pergi ke counter tu, inilah cara yang bagus... Tapi kadang-kadang tu kalau dah berada kat area-area cinema tu, terus beli je la kan. Tak payah nak berlagak beli online..


Tapi kat sini aku nak buka cerita pasal peristiwa yang berlaku pada aku. Ini cerita memang dah terjadi banyak kali pada aku and berlaku hampir setiap kali aku beli tiket kat counter. Senang cite, banyak kali jadi kat TGV @KLCC. Mula-mula dulu memang aku tak perasan perkara ni. aku ni careless and selalu tak tengok balance yang cashier kat counter tiket tu bagi. Tapi bila dah jauh dari counter baru aku perasan duit balance short sekepit not sepuluh. So aku tak boleh salahkan orang lain la kan sebab kecuaian sendiri tak kira balance tu kat depan counter tu terus.
Selepas peristiwa awal tu, aku try taknak careless lg. And....alhadulillah, aku dah kurang cuai.Tapi, aku perasan tiap-tiap kali budak kat counter tu bagi balance, sure tak cukup...mesti short RM10... Kali tu, bila aku perasan, aku terus cakap kat budak tu, tapi dia dengan selamba menjawab " oh..sorry, tak perasan."...
Ok...aku ni kira bukan orang yang jenis hangin, and setakat jadi sekali benda camtu, takkan nak marah kot. TAPI..bukan sekali dua je jadi....lebih dari 5 kali bende yang sama jadi kat aku...SHORT RM10 AT THE TICKET COUNTER..again and again..And..jawapan yang sama aku terima, "Sorry, tak perasan".....And harini....Mr.Rush pergi beli ticket sebab harini dia ada meeting at Mandarin Oriental, so saja-saja dia masuk KLCC and nak tengok tiket apa yang available. Aritu nak tengok The Imaginarium Of Doctor Parnassus, tapi arini rupa-rupanya dah habis showing..huhuhu..so, Mr. Rush beli je la Old Dogs. Nampak cam ok. Sooo.....perkara yang sama adi kat Mr. Rush tadi, balance tak cukup RM10...
SOOOOOO,...what a coincident ...!!!!! coincident ke????? ATAU memang trend dorang???
So, untuk sesapa yang suka tengok wayang tu, especially yang beli tiket kat counter di KLCC (sebab selalu jadi kat aku di situ), PASTIKAN check semula your balance dari pembelian ticket tu... Check kat depan kaunter tu gak disamping check ticket tu. Sebab kalau dah keluar dari counter tu, kita dah tak bole buktikan salah dorang tu...
SOOO..BE CAREFULL!!

Labels: ,







~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~





<--Newer Posts | Older Posts-->